Treść Strony
LISTA JEDNOSTEK NIEODPŁATNEGO PORADNICTWA
CZĘŚĆ I: lista wg art. 8a ust 1 pkt 1:
|
NAZWA JEDNOSTKI |
ZAKRES PORADNICTWA |
ADRES |
TELEFON, e-mail, www |
DOSTĘPNOŚĆ dni i godziny
|
KRYTERIA DOSTĘPU |
|||
RODZINNE |
|||||||||
1. |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wąbrzeźnie |
PCPR realizuje zadania z zakresu pomocy i integracji społecznej, wsparcia rodziny i pieczy zastępczej oraz rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych. Działania obejmują środowiskową pomoc społeczną, rehabilitację społeczną osób niepełnosprawnych i pomoc kierowaną do dzieci pozbawionych właściwej opieki rodziców.
|
87-200 Wąbrzeźno
|
56 688 24 00
pcpr@wabrzezno.pl
|
poniedziałek/środa/ czwartek – godz. 7:30 – 15:30 |
mieszkańcy powiatu wąbrzeskiego
|
|||
PSYCHOLOGICZNE |
|||||||||
2. |
Telefon Wsparcia Dla Osób w Żałobie
|
Fundacja służy pomocą psychologiczną i prawną, inicjuje dyskusję o doświadczeniu żałoby i stara się uwrażliwiać społeczeństwo na sytuację osieroconych dorosłych i dzieci. Prowadzi szkolenia i warsztaty na temat pomocy osobom w żałobie |
Fundacja Nagle Sami Al. Wojska Polskiego 1A 01-524 Warszawa - Żoliborz
|
800 108 108
|
pn.-pt. 14:00-20:00
|
dla osób po stracie na wszystkich etapach żałoby, dorosłych i dzieci, rodzin, przyjaciół, współpracowników, dla instytucji i urzędów
|
|||
3. |
Telefon Zaufania Dla Osób Starszych
|
Stowarzyszenie mali bracia Ubogich przeciwdziała marginalizacji osób starszych, łamie stereotypy na temat starości i alarmuje społeczeństwo o trudnej sytuacji seniorów w Polsce. |
Ogólnopolskie Stowarzyszenie mali bracia Ubogich ul. Gen. Władysława Andersa 13 00-159 Warszawa
|
800 70 2222 bezpłatna infolinia
15 841 46 38 wg stawek operatora
|
24 godz. przez 7 dni w tygodniu
|
osamotnione osoby starsze, wolontariusze chcący nieść pomoc
|
|||
4. |
Centrum wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego (zlecenie NFZ) |
Kryzysy psychiczne, stany depresyjne, myśli samobójcze |
Fundacja ITAKA skr. pocztowa 127 |
800 70 2222 bezpłatna infolinia
|
24 godz. przez 7 dni w tygodniu
|
Dla osób będących w kryzysie psychicznym |
|||
PEDAGOGICZNE |
|||||||||
5. |
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna w Wąbrzeźnie |
Sprawuje opiekę psychologiczną, pedagogiczną i logopedyczną na terenie Powiatu Wąbrzeskiego |
ul. Wolności 35 w Wąbrzeźnie |
Tel./ Fax 56-688-21-75
|
pon. – pt. 8.00-16.00
|
Celem jest niesienie pomocy zarówno dzieciom i młodzieży jak i ich rodzicom |
|||
POMOC SPOŁECZNA |
|||||||||
6. |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wąbrzeźnie
|
PCPR realizuje zadania z zakresu pomocy i integracji społecznej, wsparcia rodziny i pieczy zastępczej oraz rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych. Działania obejmują środowiskową pomoc społeczną, rehabilitację społeczną osób niepełnosprawnych i pomoc kierowaną do dzieci pozbawionych właściwej opieki rodziców.
|
87-200 Wąbrzeźno
|
56 688 24 00
pcpr@wabrzezno.pl
|
poniedziałek/środa/ czwartek – godz. 7:30 – 15:30 |
Mieszkańcy powiatu wąbrzeskiego
|
|||
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I INNYCH UZALEŻNIEŃ PRZECIWDZIAŁANIE PRZEMOCY DOMOWEJ |
|||||||||
7. |
1) Wąbrzeskie Centrum Profilaktyki Terapii i Integracji Społecznej
2) Wąbrzeskie Centrum Profilaktyki Terapii i Integracji Społecznej Punkt Konsultacyjno – informacyjny
3) Wąbrzeskie Centrum Profilaktyki Terapii i Integracji Społecznej – punkt w Gminie Książki
|
ul. 1 – go Maja 46, 87-200 Wąbrzeźno
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dębowej Łące 87-207 Dębowa Łąka
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Książkach ul. Bankowa 4 87-222 Książki
|
Tel.: 566871535
wcptis@wp.pl
Tel.: 660221547
Telefon: (56) 688 49 13
tel. 56 6888110
|
Od poniedziałku do piątku
Od poniedziałku do piątku
Czwartek
Każdy pierwszy poniedziałek miesiąca
W każdy piątek
|
Mieszkańcy powiatu wąbrzeskiego - osoby i rodziny uwikłane w przemoc Osoby uzależnione oraz osoby współuzależnione
2) Dla mieszkańców Gminy Dębowa Łąka
Osoby i rodziny uwikłane w przemoc. Osoby uzależnione oraz osoby współuzależnione
3) Dla mieszkańców Gminy Książki Osoby i rodziny uwikłane w przemoc Osoby uzależnione oraz osoby współuzależnione
|
||||
8. |
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie Ośrodek Interwencji Kryzysowej |
Psychologiczne w sytuacjach: przemocy w rodzinie, kryzysów małżeńskich, przeżyć traumatycznych, sieroctwa, żałoby zachowań samobójczych, klęsk żywiołowych lub innych zdarzeń losowych, kryzysów rozwojowych i problemów wychowawczych |
87-200 Wąbrzeźno
|
56 688 24 00
pcpr@wabrzezno.pl
|
Dwa razy |
Mieszkańcy Powiatu – osoby potrzebujące wsparcia w zakresie działania Ośrodka
|
|||
9. |
Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „ Niebieska linia”
|
- wsparcie - pomoc psychologiczna, - informacja o najbliższym miejscu pomocy w problemach przemocy domowej |
Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Al. Jerozolimskie 155 02-326 Warszawa |
800 120 002
Bezpłatna infolinia www.niebieskalinia.info
|
pn. – sob. 08.00–22.00 ndz. i święta 08.00–16.00
|
Dla osób doświadczających przemocy domowej
|
|||
10. |
Telefon STOP (Centrum Praw Kobiet)
|
Pomoc w sytuacjach przemocy wobec kobiet (w rodzinie, seksualnej, ekonomicznej, molestowania seksualnego, mobbingu, dyskryminacji
|
Fundacja Centrum Praw Kobiet ul. Wilcza 60/19 00-679 Warszawa
|
22) 621 35 37 tel. zaufania STOP 600 07 07 17 tel. interwencyjny pomoc@cpk.org.pl www.cpk.org.pl |
tel. STOP pn.-pt. 10:00-16:00
tel. interwenc. całą dobę 7 dni w tygodniu |
Kobiety doświadczające różnych form przemocy, świadkowie przemocy
|
|||
INTERWENCJA KRYZYSOWA |
|||||||||
11. |
Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego w Wąbrzeźnie |
Monitorowanie, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie powiatu
|
87-200 Wąbrzeźno
|
Nr telefonu: 56 688-24-51 wew. 108 Tel komórkowy: 668 467 855
e-mail: czk@wabrzezno.pl
Nr telefonu: 56 689-09-00 lub 998 e-mail: wabrzezno@kujawy.psp.
|
w godzinach pracy urzędu (poniedziałek, środa, czwartek: 7:30 - 15:30, wtorek: 7:30 - 16:30, piątek 7:30 - 14:30):
poza godzinami pracy urzędu: Stanowisko Kierowania Komendy Powiatowe Państwowej Straży Pożarnej w Wąbrzeźnie
|
Każdy mieszkaniec powiatu
|
|||
12. |
Centralne Zarządzanie Kryzysowe Rządowe Centrum Bezpieczeństwa |
Monitorowanie bezpieczeństwa |
Rakowiecka 2A 00-993 Warszawa |
Całodobowy dyżur: (22) 785 700 177 e-mail:
http://rcb.gov.pl/zarzadzanie-kryzysowe/
|
24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
|
Świadek zagrożenia kryzysowego Osoba poszukująca informacji na temat zarządzania krzysowego |
|||
DLA OSÓB BEZROBOTNYCH |
|||||||||
13. |
Powiatowy Urząd Pracy w Wąbrzeźnie |
Wsparcie osób bezrobotnych |
87-200 Wąbrzeźno
|
tel: (56) 690 04 00
|
poniedziałek/środa/ czwartek – godz. 7:30 – 15:30 |
Osoby bezrobotne
|
|||
14. |
Infolinia Urzędów Pracy - Zielona Infolinia |
Pod tym numerem udzielane są informacje o usługach urzędów pracy. |
Urząd Pracy. Ciepła 20 . 15-472 Białystok.
|
19 524 (z Polski) +48 22 19524 (z zagranicy) Koszt zgodnie z taryfą operatora.
|
pn.- pt. 08.00-18.00
|
Mogą korzystać: - zarejestrowani -poszukujący pracy - pracodawcy |
|||
DLA OSÓB POKRZYWDZONYCH PRZESTĘPSTWEM |
|||||||||
15. |
Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska linia |
Wsparcie, pomoc psychologiczna, informacja o najbliższym miejscu pomocy w problemach przemocy domowe |
Instytut Psychologii Zdrowia NIEBIESKA LINIA ul. Korotyńskiego 13 02-121 Warszawa |
(22) 668 70 00 (Poradnia Telefoniczna Niebieskiej Linii) Infolinia 800 120 002
www.niebieskalinia.pl
|
pon.-pt. 8:00-22:00 sob.-ndz. 8:00-15:00 Infolinia czynna codziennie 24 godziny na dobę |
Osoby pokrzywdzone przestępstwem i ich najbliżsi oraz świadkowie przestępstw i ich najbliżsi |
|||
PRAWO KONSUMENCKIE |
|||||||||
16. |
Powiatowy Rzecznik Praw Konsumentów |
Ochrona praw konsumenckich |
Starostwo Powiatowe Plac Wolności 2ul. Wolności 44 87-200 Wąbrzeski |
Tel. 56 688 24-50 wew. 149 pokój nr 124 I piętro
|
poniedziałek: od 14.45 do 16.45 wtorek, środa: od 15.45 do 17.45 piątek od 7.30 do 11.30 |
Z porad mogą korzystać konsumenci, tj. osoby fizyczne, które dokonują czynności prawnej z przedsiębiorcą dla celów niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej lub zawodowej. |
|||
17. |
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów |
Ochrona praw konsumenckich |
UOKiK Pl. Powstańców Warszawy 1 00-950 Warszawa |
Infolinia konsumencka (prowadzona przez Federację Konsumentów)
801 440 220 22 290 89 16
Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora
|
pn.- pt. 08.00-18.00
|
Prawo konsumenckie |
|||
PRAWA PACJENTA |
|||||||||
18. |
Rzecznik Praw Pacjenta
|
Ochrona praw pacjenta
|
Biuro RPP ul. Młynarska 46. |
800 190 590 Bezpłatna infolinia
Zapisy na poradę osobistą:
rezerwacja@rpp. gov.pl
lub (22) 532 82 43
https://www.bpp.gov.pl
kancelaria@rpp.gov.pl |
pn. - pt. 08.00-20.00
|
Z porad może korzystać każdy kto ma poczucie łamania praw pacjenta
|
|||
19. |
Narodowy Fundusz Zdrowia- Centrala
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki w Bydgoszczy |
Uprawnienia ubezpieczenia zdrowotnego: - prawa pacjenta -leczenie w kraju i poza granicami -kolejki do świadczeń |
Narodowy Fundusz Zdrowia Grójecka 186 02-390 Warszawa
ul. Łomżyńska 33 85-863 Bydgoszcz
|
Infolinia Centralna 800 392 976 (*) 22 572 60 42 (**) (*) połączenia bezpłatne (**) koszt zgodnie z taryfą operatora Także każdy oddział NFZ posiada własną infolinię
oddzial.bydgoszcz@nfz-bydgoszcz.pl |
pn.- pt. 08.00-16.00 |
Każda osoba objęta ubezpieczeniem lub zainteresowana ubezpieczeniem zdrowotnym |
|||
20. |
Rzecznik Praw Osób Niepełnosprawnych |
Ochrona praw osób niepełnosprawnych |
SIEDZIBA ul. Żurawia 4 A, Telefon (22) 461 60 00 KORESPONDENCJA Nowogrodzka 1/3/5 |
801 801 015 Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora
http://www.niepelnosprawni.gov.pl
sekretariat.bon@mrpips.gov.pl
|
pn.-pt. 08.00-17.00
|
Z porad mogą korzystać osoby niepełnosprawne, ich rodziny oraz organizacje działające na rzecz osób niepełnosprawnych |
|||
PRAWO UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH |
|||||||||
21. |
Centrum Obsługi Telefonicznej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych |
Zakres informacji: - pomoc techniczna - składki - renty - emerytury |
Klienci mogą skorzystać z pomocy pracowników w Centrum Obsługi Telefonicznej lub podczas wizyty osobistej w placówce jak wyżej. Nr centrali : (22) 667 10 00
|
(22) 560 16 00 Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora.
http://www.zus.pl/o-zus/kontakt/centrum-obslugi-telefonicznej-cot-
cot@zus.pl
|
pn. – pt. 07.00 – 18.00
|
Adresaci porad: - ubezpieczeni - płatnicy - lekarze
|
|||
PRAWO PRACY |
|||||||||
22. |
Centrum Poradnictwa Państwowej Inspekcji Pracy (PIP)
|
Porady z zakresu prawa pracy.
|
Główny Inspektorat Pracy tel. 22 391 82 15
|
801 002 006 (dla 8tel. stacj.) 459 599 000 (dla t8el. kom.) 22 391 83 60 (dla obywateli Ukrainy zatrudnionych na terenie RP) Koszt połączenia zgodnie z taryfą operatora. Uwaga!!! naliczane są koszty za czas oczekiwania na połączenie
www.bip.pip.gov.pl,
kancelaria@gip.pip.gov.pl
|
pn.-pt. 7:00-18:00 |
osoby szukające informacji z zakresu przepisów prawa podatkowego i celnego
|
|||
PRAWO PODATKOWE |
|||||||||
23. |
Krajowa Informacja Skarbowa |
Informacje podatkowe dot. PIT, CIT, VAT, podatki lokalne, akcyza etc.
|
ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała
|
22 330 03 30 (z tel.kom.) 801 055 055 +48 22 330 03 30
Delegatura KIS w Toruniu tel. 56 669 57 00
więcej: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-kip-czyli-krajowa-informacja-podatkowa
|
pn.- pt. 07.00-18.00
|
Z porad może skorzystać każdy podatnik
|
|||
DLA OSÓB BĘDĄCYCH W SPORZE Z PODMIOTAMI RYNKU FINANSOWEGO |
|||||||||
24. |
Rzecznik Finansowy. (Ubezpieczonych) |
Wsparcie klientów w sporach z podmiotami rynku finansowego (poradnictwo, interwencje, postępowania polubowne, wsparcie w trakcie postępowania sądowego)
|
Biuro Rzecznika Finansowego Al. Jerozolimskie 87 02-001 Warszawa.
|
Ubezpieczenia gospodarcze (22) 333 73 28 Ubezpieczenia Społeczne, OFE ZUS (22) 333 73 26 lub (22) 333 73 27 Ubezpieczenia bankowe i rynku kapitałowego (22) 333 73 25
Porady e-mail: porady@rf.gov.pl (czas oczekiwania na odpowiedz e-mailową ok.2 tygodni)
https://rf.gov.pl/kontakt
biuro@rf.gov.pl |
pn.-pt. 08.00-18.00
pn.-pt. 11.00-15.00
pn.-pt. 08.00-16.00 |
Osoby ubezpieczone i w sporze dotyczącym ubezpieczeń
|
|||
INNE |
|||||||||
25. |
WWW. OBYWATEL.GOV.PL |
Informacje i usługi przyjazne obywatelom portal Ministerstwa Cyfryzacji |
|||||||
26. |
Rzecznik Praw Obywatelskich
|
Ochrona praw obywatelskich |
Biuro RPO Al. Solidarności 77. 00-090 Warszawa |
800 676 676 Połączenia bezpłatne z tel. stacjonarnych i komórkowych https://www.rpo.gov.pl
biurorzecznika@brpo.gov.pl |
wt.- pt. 08.00-16.00
|
Może zgłosić się każdy, kto uważa, że jego prawa są naruszone |
|||
POWIAT WĄBRZESKI
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA, NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE I MEDIACJA (wg art. 8a ust 1 pkt 2)
ZAPISY na wizyty pod numerem telefonu: 56 688 24 od 50 do 57 wew. 101
https://np.ms.gov.pl/kujawsko-pomorskie/w%C4%85brzeski
Lokal dogodny dla osób na wózkach inwalidzkich
Osobom, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osobom doświadczającym trudności
w komunikowaniu może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość (np. przez telefon lub przez internet). Porada prawna będzie udzielana w warunkach i na zasadach adekwatnych do niepełnosprawności danej osoby. Bliższe informacje pod numerem telefonu podanym do zapisów.
Z porad może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatną pomoc prawną i która złoży stosowne oświadczenie.
NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA |
||||||
|
PROWADZĄCY |
ADRESY DYŻURÓW |
DNI i GODZINY |
SPECJALIZACJI (nie określono) |
DANE KONTAKTOWE
|
|
1 |
Punkt Radców Prawnych/Adwokatów |
Budynek Starostwa Powiatowego w Wąbrzeźnie (pokój 15) ul. Wolności 44 |
Adwokat
Radca prawny
/możliwa MEDIACJA/ |
|
INFORMACJE i ZAPISY: Tel: 56 688 24 od 50 do 57 wew. 101 poniedziałek, środa i czwartek 7:30-15:30 wtorek 7:30-16:30 piątek 7:30-14:30 e-mail: starostwo@wabrzezno.pl https://np.ms.gov.pl/kujawsko-pomorskie/w%C4%85brzeski
|
|
2 |
Punkt prowadzony przez organizację pozarządową Porad udzielają radcowie prawni wyznaczeni przez organizację prowadzącą punkt: SURSUM CORDA
|
Budynek Starostwa Powiatowego w Wąbrzeźnie (pokój 15) ul. Wolności 44 |
Radca prawny wt.- czw. od godziny 11:30 do godziny 15:30 /możliwa MEDIACJA/ |
|
INFORMACJE i ZAPISY: Tel: 56 688 24 od 50 do 57 wew. 101 poniedziałek, środa i czwartek 7:30-15:30 wtorek 7:30-16:30 piątek 7:30-14:30 e-mail: starostwo@wabrzezno.pl https://np.ms.gov.pl/kujawsko-pomorskie/w%C4%85brzeski |
|
NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE |
||||||
3 |
Punkt prowadzony przez organizację pozarządową Porad udzielają radcowie prawni wyznaczeni przez organizację prowadzącą punkt: SURSUM CORDA
|
Budynek Starostwa Powiatowego w Wąbrzeźnie (pokój 15) ul. Wolności 44 |
Radca prawny pn. i pt. od godziny 11:30 do godziny 15:30 |
|
INFORMACJE i ZAPISY: Tel: 56 688 24 od 50 do 57 wew. 101 poniedziałek, środa i czwartek 7:30-15:30 wtorek 7:30-16:30 piątek 7:30-14:30 e-mail: starostwo@wabrzezno.pl https://np.ms.gov.pl/kujawsko-pomorskie/w%C4%85brzeski
|
|