Starostwo Powiatowe w Wąbrzeźnie

Treść Strony

  • URZĄD SKARBOWY INFORMUJE

Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach bez wizyty w urzędzie skarbowym

• W e-Urzędzie Skarbowym można złożyć wniosek i bezpłatnie otrzymać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach (ZAS-W).
• Warunkiem skorzystania z usługi jest udzielenie zgody na doręczenie elektroniczne.
• Zaświadczenie jest wystawiane jako dokument elektroniczny i doręczane na konto podatnika w e-US.

W e-Urzędzie Skarbowym można uzyskać zaświadczenia o wysokości przychodu, dochodu a teraz także o niezaleganiu w podatkach. Osoby korzystające z serwisu nie ponoszą kosztów opłaty skarbowej pobieranej od papierowo wydawanych zaświadczeń. Muszą tylko wyrazić zgodę na doręczenie elektroniczne.

Zachęcamy do korzystania z e-US, to bardzo wygodny sposób na załatwianie różnych spraw podatkowych. Podatnik może otrzymać zaświadczenie elektroniczne nawet w ciągu kilku minut od złożenia wniosku

Jakie zaświadczenia można otrzymać elektronicznie
W e-Urzędzie Skarbowym wydawane są zaświadczenia:
• o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w PIT (ZAS-DFU);
• o wysokości dochodu podatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych (ZAS-DF);
• o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości (ZAS-W).

Jak uzyskać zaświadczenie

Zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego na podatki.gov.pl. Wyraź zgodę na doręczenie elektroniczne, a następnie uzupełnij i wyślij wniosek o wydanie zaświadczenia. Wydane zaświadczenie znajdziesz na swoim koncie w e-Urzędzie Skarbowym, w zakładce „Dokumenty otrzymane".
Nie drukuj zaświadczenia. Korzystaj wyłącznie z postaci elektronicznej, którą możesz zapisać na nośniku pamięci lub wysłać, np. e -mailem.
Dokument wydany w e-Urzędzie Skarbowym podpisany jest pieczęcią Szefa KAS lub podpisem elektronicznym przez osobę do tego upoważnioną. Zaświadczenie elektroniczne ma taką samą moc prawną jak dokument papierowy.

  • autor: Urząd Skarbowy w Wąbrzeźnie

« wstecz