Aktualności 2021

  • Rekompensaty dla klientów Fortum Marketing

Rekompensaty dla klientów Fortum Marketing and Sales Polska S.A. z siedzibą w Gdańsku (Sprzedawcy Energii Elektrycznej i Paliwa Gazowego)

Skargi na działalność Fortum Marketing and Sales Polska S.A. (wcześniej: Duon Marketing and Trading) wpływały do UOKiK od dawna, zarówno od konsumentów, jak i od Powiatowych ( Miejskich) Rzeczników Konsumentów. Na nic zdały się negocjacje ze spółką – skargi wpływały nadal. Zostało więc wszczęte przez Prezesa UOKiK postępowanie i Fortum postawiono zarzuty:

 

  • podszywania się pod innych dostawców prądu i gazu,
  • zatajania ważnych informacji kontraktowych,
  • wprowadzania w błąd co do wysokości rachunków,
  • utrudniania odstąpienia od umowy,
  • niewydawania konsumentom egzemplarza umowy.

W toku postępowania trwały negocjacje ze spółką, która w międzyczasie w ogóle zrezygnowała z zawierania umów w domach konsumentów. Ostatecznie w sprawie została wydana decyzja zobowiązująca. Prezes UOKiK w swojej decyzji nakazał Fortum usunąć skutki swych działań, wypłacając rekompensaty konsumentom, którzy zostali dotknięci jej praktyką:

  • Każdy konsument, który złożył do Fortum skargę nie później niż rok po zawarciu umowy poza lokalem (między 1 listopada 2016 r. a 14 czerwca 2021 r.), dostanie 49 zł rekompensaty.
  • Fortum umorzy lub zwróci takim osobom wszelkie opłaty związane z rozwiązaniem przez nich umowy przed terminem.
  • Tym, którzy umów nie rozwiązali, Fortum umożliwi wypowiedzenie ich bez ponoszenia kosztów.
  • Klientom, którzy skarżyli się na wprowadzenie w błąd co do warunków promocji, spółka skoryguje rachunki tak, by uwzględniały obiecane rabaty, i wypłaci nadpłatę.

Wszelkich informacji i pomocy w sprawie operatora udzielam w godzinach urzędowania osobiście lub pod numerem telefonu 502 401 116, 56 688 24 50 do 57 oraz e-mail: prk@wabrzezno.pl

Na terenie Powiatu Wąbrzeskiego operator również zawierał umowy z naszymi mieszkańcami, dlatego jeżeli ktokolwiek czuje się pokrzywdzony przez operatora proszę o kontakt ze mną, a także zachęcam do skorzystania z rekompensaty.

 

  • autor: Izabela Jędrzejczyk - Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wąbrzeźnie

Wstecz