Aktualności 2022

  • INFORMACJA URZĘDU SKARBOWEGO

Wniosek o stwierdzenie nadpłaty złożysz w  e-Urzędzie Skarbowym

W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniony został wniosek o stwierdzenie nadpłaty.
Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku.
W imieniu podatnika wniosek może złożyć pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (PPO-1).

 

e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli chcesz korzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US zaloguj się  poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel.
Dostęp do wniosku
Wybierz odpowiedni wniosek, a kreator poprowadzi cię przez pola dokumentu, które musisz uzupełnić:
• rodzaj podatku lub symbol formularza;
• kwota nadpłaty;
• okres;
• rok;
• uzasadnienie.
W zakładce „Dokumenty wysłane" masz dostęp do wszystkich pism i wniosków, które złożyłeś i możesz je dowolnie filtrować.
Dane we wniosku
Wybrany przez ciebie wniosek wypełniony jest wstępnie danymi identyfikacyjnymi i adresowymi. Znajdziesz je w sekcji „Twoje dane" – dane adresowe  możesz samodzielnie modyfikować.
W przypadku pełnomocników wykorzystano dotychczasowe rozwiązania. Automatycznie pobierane są i podpowiadane dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać.
Załączniki do wniosku
Możesz dodać do wniosku maksymalnie 3 załączniki. Łączny rozmiar załączników nie może przekroczyć 6,5 MB.

  • autor: Urząd Skarbowy w Wąbrzeźnie

Wstecz