Ważne linki
-
Ułatwienia dostępu
Opcje dostępności
- A Domyślna wielkość czcionki
- A+ Większa wielkość czcionki
- A++ Największa wielkość czcionki
- Wysoki kontrast
- Zwiększenie odstępu pomiędzy znakami
- Zwiększenie odstępu pomiędzy wyrazami
- Zwiększenie interlinii
- Wymuszenie podkreślenia linków
- Wymuszenie zatrzymanie rotatorów
- b-link sterowanie komputera za pomocą mrugnięć powiekami
Menu na urządzeniach mobilnych
- Załatw sprawę
- Komunikaty
- Apteki
- Transport publiczny
- Rzecznik konsumentów
- Transmisje obrad
- Wydziały
- Wydział Organizacyjny
- Pobierz wniosek - sprowadzanie zwłok
- Stowarzyszenia zwykłe
- Kluby sportowe, fundacje
- Ewidencja stowarzyszeń zwykłych, stowarzyszeń KRS, fundacji, klubów sportowych i uczniowskich klubów sportowych
- Oświadczenia dla stowarzyszeń i fundacji dot. przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
- Centrum Zarządzania Kryzysowego
- Czym zajmuje się wydział?
- Wydział Finansowy
- Wydział Gospodarki gruntami Geodezji i Kartografii
- Wydział Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu
- Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
- Wydział ds. Funduszy Zewnętrznych i Promocji
- Strategia Obszaru Prowadzenia Polityki Terytorialnej Wąbrzeźna
- Strategia Obszaru Rozwoju Gospodarczego Powiatu Wąbrzeskiego
- Strategia Rozwoju Powiatu Wąbrzeskiego na lata 2013-2020
- Fundusz Dróg Samorządowych
- Remont drogi powiatowej Wąbrzeźno-Lembarg
- Przebudowa drogi powiatowej Czaple-Ryńsk
- Remont drogi powiatowej Ryńsk-Sierakowo
- Przebudowa drogi powiatowej Rywałd-Dębowa Łąka
- Budowa odcinka drogi powiatowej Zieleń-Wielkie Radowiska
- Przebudowa drogi powiatowej Wiewiórki - Nowa Wieś Królewska
- Przebudowa drogi powiatowej Dębowa Łąka-Wielkie Radowiska
- Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
- Przebudowa drogi powiatowej Czaple-Ryńsk
- Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi powiatowej Niedźwiedź - Tokary
- Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi powiatowej Zieleń - Wielkie Radowiska
- Przebudowa drogi powiatowej Wielkie Pułkowo - Łobdowo
- Przebudowa drogi powiatowej Książki - Kruszyny
- Remont drogi powiatowej nr 1726C Niedźwiedź-Tokary
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1701C Działowo-Stanisławki
- Remont nawierzchni drogi powiatowej nr 1708C Stanisławki-Jarantowice
- Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
- Pozostałe realizacje
- Bieżące remonty obiektów użyteczności publicznej
- Środowiskowy Dom Samopomocy w Bliźnie
- Środowiskowy Dom Samopomocy we Wroniu
- Kompleksowe działania z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki chorób
- Partnerstwo 6 JST n rzecz wdrażania wysokiej jakości usług administracyjnych
- Partnerstwo na rzecz wykorzystania możliwości platformy EPUAP
- Staże zawodowe dla uczniów ZSZ i ZS we Wroniu
- Remonty w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
- Remont placu przy Zespole Szkół we Wroniu
- Remont placu przy ZSO w Wąbrzeźnie
- Współpraca z gminami
- Przebudowa drogi powiatowej Książki - Brudzawki
- Przebudowa drogi powiatowej Katarzynki - Wronie
- Przebudowa drogi powiatowej Wąbrzeźno - Książki
- Rządowy Program Odbudowy Zabytków
- Fundusze Europejskie 2021-2027
- Fundusze Europejskie 2014-2020
- RPO WK-P 2014-2020
- Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej powiatu wąbrzeskiego
- Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1723 C Wałycz - Wałyczyk
- Staże zawodowe dla uczniów ZSZ i ZS we Wroniu
- Zdobądź dotację na założenie firmy i zaplanuj własną ścieżkę kariery
- Dziś nauka jutro praca II
- Utworzenie placówki Opiekuńczo-Wychowawczej dla 14 dzieci
- Przez naukę do sukcesu II
- Rozbudowa i wyposażenie w bazę dydaktyczną ZSZ
- Modernizacja i wyposażenie pracowni zawodowych
- Przebudowa drogi powiatowej Wałycz-Wałyczyk
- Dziś nauka jutro praca III
- Dziś nauka jutro praca IV
- Dziś nauka jutro praca V
- Przez naukę do sukcesu III
- Rodzina w Centrum
- Rodzina w Centrum 2
- Przez naukę do sukcesu IV
- PROW 2014-2020
- RPO WK-P 2014-2020
- Fundusze Europejskie 2007-2013
- Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- Przez naukę do sukcesu
- Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III
- Jestem uczniem - będę pracownikiem II
- Jestem uczniem - będę pracownikiem
- Dziś uczeń - jutro pracownik
- Dziś nauka - jutro praca
- Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego w roku 2008/2009
- Poprawa wykształcenia i wzrost kompetencji uczniów szkół zawodowych
- Nauczyciel uczący się - lata 2008-2009
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2007-2013
- Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- Fundusze Europejskie 2004-2006
- Program Polska Cyfrowa 2014-2020
- Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021-2027 (FERC)
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Komunikacji
- Wydział Administracji Budowlanej i Architektury
- Wydział Administracyjno-Gospodarczy
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Geodeta Powiatowy
- Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych
- Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego
- Sprawy Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i PPOŻ
- Inspektor Ochrony Danych
- Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
- Publiczny Transport Zbiorowy
- Nieodpłatna pomoc prawna
Aktualności 2021
„Proponowane zmiany w prawie oświatowym to szokujący pomysł” – wywiad z Krzysztofem Maćkiewiczem
Dlaczego zmiany proponowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki budzą tyle emocji? I czy pandemia to dobry moment na rewolucje w oświacie? „To absolutnie nie służy rozwojowi i temu, co mamy na myśli mówiąc o samorządowej szkole. Są to szokujące propozycje i nie zgadzam się z nimi” – przyznaje Krzysztof Maćkiewicz, Starosta Wąbrzeski, Wiceprezes Zarządu ZPP.
Wielu Starostów sprzeciwia się proponowanym zmianom w prawie oświatowym. Dlaczego tak się dzieje? Czy te przepisy mogą być w jakimś stopniu niebezpieczne?
Nie wiem czy niebezpieczne, ale to zdecydowanie szokujący pomysł. Od ponad dwudziestu lat, kiedy istnieje samorząd powiatowy, budowaliśmy to z przekonaniem, że właśnie szkoła, za którą odpowiadają powiaty, ma być również szkołą samorządową. A jeśli samorządową, to rola organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest nieodzowna. Tego nikt z nas nie kwestionuje. Natomiast pójście w kierunku, który obecnie zamierza czynić Ministerstwo Edukacji i Nauki jest całkowitym tego zaprzeczeniem, bowiem nie wyobrażam sobie, aby w samorządowej szkole, organ prowadzący nie miał istotnego wpływu na to, kto tą szkołą kieruje, oczywiście w ramach obowiązujących przepisów. Nie wyobrażam sobie, aby w sytuacji koniecznej, organ prowadzący nie mógł egzekwować swoich racji, za które także ponosi odpowiedzialność z tego tytułu, że organ, jakim jest kurator, ma zupełnie inne zdanie. Ale to my jesteśmy „na pierwszej linii frontu” i to my wobec środowiska ponosimy odpowiedzialność za kształt tego, jak szkoła wygląda i jak jest kształcona młodzież. Wreszcie nie wyobrażam sobie, aby w samorządowej szkole tak głęboko ingerowała administracja rządowa w to, w jakim kierunku ma pójść całkowity rozwój oświaty. Nasza rola zostanie wówczas całkowicie spłycona. I tu już nie chodzi o to, że ciągle mówimy o braku środków finansowych na przykład na wynagrodzenie dla nauczycieli. Nikt z samorządów nie kwestionuje tego, że naszym obowiązkiem jest współfinansowanie oświaty, ale nie może być tak, że nam nie starcza środków na wynagrodzenie dla nauczycieli. A dzisiaj próbując dokonywać tych zmian próbuje się niejako skłócić środowisko, mówiąc, że teraz będzie bardzo dobrze, bo teraz damy dużo pieniędzy, a te niedobre samorządy nie powinny się wtrącać. To absolutnie nie służy rozwojowi i temu, co mamy na myśli mówiąc o samorządowej szkole. Dlatego powtórzę, że są to szokujące propozycje i też się z nimi nie zgadzam.
Czy pandemia to dobry moment na takie zmiany w szkołach?
To jest kolejny, poważny problem, bo w procesie kształcenia wszyscy uczyliśmy się nowych form związanych z pracą zdalną. A szczególnie trudna jest nauka zdalna. Wtedy nawet nauczyciele mieli problem z prowadzeniem zajęć, nie mówiąc już o młodzieży. To dopiero początek roku szkolnego w szkołach, nie wiemy co będzie dalej, już widzimy rosnącą liczbę zachorowań. I w tym momencie, gdy mamy problemy o których również dyskutowaliśmy na niedawno odbytym Zgromadzeniu Ogólnym Związku Powiatów Polskich, jak braki kadrowe w pediatrii, braki kadrowe w psychiatrii, o tym, że nie ma specjalistów, którzy powinni dzieciom i młodzieży pomagać, seruje się pomysły, które naprawdę nie są najkonieczniejsze. Zawsze będę twierdził, że pewna ewolucja musi następować, bo świat się zmienia, ale nie może być to działanie nieodpowiedzialne. Takie, które jest tworzone tylko i włącznie dlatego, że ktoś ma taki a nie inny pomysł.
Środowisko samorządowe, w tym Związek Powiatów Polskich, wyraźnie akcentują swoje stanowisko w sprawie zmian w oświacie. Czy resort edukacji w jakikolwiek sposób odnosi się do tych postulatów?
Mam nadzieję, że stanowisko przyjęte podczas wrześniowego Zgromadzenia Ogólnego ZPP będzie w uwagą przyjęte przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. W przeszłości bywało tak, że otrzymywaliśmy odpowiedź na podejmowane stanowiska, sądzę, że będzie podobnie i w tym przypadku. A czy nasze, zdecydowane zdanie w obszarze, o którym rozmawiamy będzie wzięte pod uwagę, zobaczymy. Myślę, że tak. Wypowiadam się trochę optymistycznie, dlatego że z wielu pomysłów, które pojawiały się w ostatnich miesiącach, dotyczących podobnych obszarów, po wsłuchaniu się w opinię samorządów, wycofywano się bądź kierowano do dalszych konsultacji. Mam nadzieję, że i tym razem zechce się nas wysłuchać. Cała sztuka zarządzania polega na tym, by wykorzystać tak zwaną mądrość zbiorową.
- autor: https://wartowiedziec.pl/