Aktualności 2018

• WYCIECZKA

Wycieczka do Londynu uczniów z ZSZ w Wąbrzeźnie

W dniach 20-25.08.20148r. odbył się wyjazd do Londynu, który został zorganizowany przez Panią Elżbietę Piątek oraz  Pana Wojciecha Trzcińskiego .
Pierwszego dnia  odwiedziliśmy dzielnicę Greenwich, gdzie mogliśmy podziwiać piękną panoramę całego miasta. Atrakcją podczas spacerów,  po tamtejszych parkowych trawnikach, było towarzystwo niezliczonych   wiewiórek. W obserwatorium astronomicznym Greenwich mieliśmy okazję stanąć    na  dwóch  półkulach jednocześnie,  ponieważ  to  tam  właśnie  znajduje  się słynny  południk zerowy. Następnie udaliśmy się do Muzeum Brytyjskiego – jednego z największych  na świecie muzeów historii starożytnej. W muzeum naszej uwadze nie  uszły  rzeźby z ateńskiego Partenonu, słynny kamień  z Rosetty, za pomocą  którego  można było rozszyfrować egipskie hieroglify.  Podziwialiśmy kolekcję Steina z Azji Środkowej ( artefakty jedwabnego  szlaku oraz z Groty Tysiąca Buddów ), egipskie mumie itp.
Po południu  zwiedziliśmy  niesamowite miejsce – Muzeum figur woskowych Madam Tussaund i tam właśnie   mieliśmy możliwość zrobić sobie zdjęcia z ulubionymi aktorami, piosenkarzami lub bohaterem z kreskówek . Nie mogło także zabraknąć podróży czerwonym piętrowym autobusem, którym zwiedzaliśmy dzielnice Londynu w drodze do naszego hotelu.
W kolejnych dniach mieliśmy przyjemność uczestniczyć w uroczystej zmianie warty pod Pałacem Buckingham, podziwialiśmy także piękno Parku Jakuba, skąd dotarliśmy do Opactwa Westerminskiego, a później  do Gmachu Parlamentu. Najbardziej rozpoznawalny obiekt Londynu czyli Big Ben był niestety ukryty pod  siatką  rusztowań, gdyż właśnie trwa jego renowacja .
Trudno ….zobaczymy go  w całości w przyszłości. Przechadzając się ulicą Downing Street. mogliśmy również podziwiać straż konną przed siedzibą premiera.
Zwiedziliśmy także Galerie Narodową, w której zobaczyliśmy  najsłynniejsze z dzieł „ Słoneczniki” Van Gogha  czy Leonarda da Vinci – Madonnę  wśród skał . Odwiedziliśmy też dzielnicę chińską – China Town oraz  dzielnicę  Soho.  Na ulicy Oxford Street  mogliśmy  zrobić  zakupy w dziesiątkach arabskich sklepów  oraz  w  popularnym Primarku.
W trakcie  zwiedzania Londynu nie mogliśmy pominąć słynnego peronu 9  ¾ z filmu  ,,Harry Potter”, przy którym robiliśmy pamiątkowe zdjęcia.
W ostatnim dniu mieliśmy do wyboru zwiedzanie Muzeum Wzornictwa , Muzeum Historii Naturalnej lub Muzeum Techniki. Większość jednak wybrała  Muzeum Historii Naturalnej , gdzie  można było zobaczyć między innymi  szkielety dinozaurów  i poczuć  się  trochę  jak  w filmie  ,,Noc w Muzeum” – ponieważ to  tu  również  ten  film był nagrywany.
 Zobaczyliśmy również starą twierdzę z XI w. czyli Tower of  London oraz Bridge Tower oraz  Katedrę św. Pawła  . Na koniec  przeszliśmy wzdłuż Tamizy aż do samego London Eye – nazywanego również Kołem Milenijnym, sięgającym 135m, a z którego  można  podziwiać  panoramę  Londynu.
Dzięki temu wyjazdowi przeżyliśmy niesamowitą przygodę, zobaczyliśmy piękne, urzekające widoki, miejsca oraz budowle.
Jeszcze raz bardzo dziękujemy naszym nauczycielom, bez których ten wyjazd by nie został zrealizowany.

• autor: Uczniowie Technikum ZSZ w Wąbrzeźnie – Sandra Pabian oraz Natalia Palcowska