Ważne linki
-
Ułatwienia dostępu
Opcje dostępności
- A Domyślna wielkość czcionki
- A+ Większa wielkość czcionki
- A++ Największa wielkość czcionki
- Wysoki kontrast
- Zwiększenie odstępu pomiędzy znakami
- Zwiększenie odstępu pomiędzy wyrazami
- Zwiększenie interlinii
- Wymuszenie podkreślenia linków
- Wymuszenie zatrzymanie rotatorów
- b-link sterowanie komputera za pomocą mrugnięć powiekami
Menu na urządzeniach mobilnych
- Załatw sprawę
- Komunikaty
- Dyżury aptek
- Rozkłady jazdy
- Rzecznik konsumentów
- Transmisje obrad
- Wydziały
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Finansowy
- Wydział Gospodarki gruntami Geodezji i Kartografii
- Wydział Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu
- Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
- Wydział ds. Funduszy Zewnętrznych i Promocji
- Strategia Obszaru Rozwoju Gospodarczego Powiatu Wąbrzeskiego
- Strategia Rozwoju Powiatu Wąbrzeskiego na lata 2013-2020
- Fundusz Dróg Samorządowych
- Remont drogi powiatowej Wąbrzeźno-Lembarg
- Przebudowa drogi powiatowej Czaple-Ryńsk
- Remont drogi powiatowej Ryńsk-Sierakowo
- Przebudowa drogi powiatowej Rywałd-Dębowa Łąka
- Budowa odcinka drogi powiatowej Zieleń-Wielkie Radowiska
- Przebudowa drogi powiatowej Wiewiórki - Nowa Wieś Królewska
- Przebudowa drogi powiatowej Dębowa Łąka-Wielkie Radowiska
- Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
- Przebudowa drogi powiatowej Czaple-Ryńsk
- Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi powiatowej Niedźwiedź - Tokary
- Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi powiatowej Zieleń - Wielkie Radowiska
- Przebudowa drogi powiatowej Wielkie Pułkowo - Łobdowo
- Przebudowa drogi powiatowej Książki - Kruszyny
- Remont drogi powiatowej nr 1726C Niedźwiedź-Tokary
- Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
- Pozostałe realizacje
- Bieżące remonty obiektów użyteczności publicznej
- Środowiskowy Dom Samopomocy w Bliźnie
- Środowiskowy Dom Samopomocy we Wroniu
- Kompleksowe działania z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki chorób
- Partnerstwo 6 JST n rzecz wdrażania wysokiej jakości usług administracyjnych
- Partnerstwo na rzecz wykorzystania możliwości platformy EPUAP
- Staże zawodowe dla uczniów ZSZ i ZS we Wroniu
- Remonty w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
- Remont placu przy Zespole Szkół we Wroniu
- Remont placu przy ZSO w Wąbrzeźnie
- Współpraca z gminami
- Przebudowa drogi powiatowej Książki - Brudzawki
- Przebudowa drogi powiatowej Katarzynki - Wronie
- Przebudowa drogi powiatowej Wąbrzeźno - Książki
- Fundusze Europejskie 2021-2027
- Fundusze Europejskie 2014-2020
- RPO WK-P 2014-2020
- Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej powiatu wąbrzeskiego
- Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1723 C Wałycz - Wałyczyk
- Staże zawodowe dla uczniów ZSZ i ZS we Wroniu
- Zdobądź dotację na założenie firmy i zaplanuj własną ścieżkę kariery
- Dziś nauka jutro praca II
- Utworzenie placówki Opiekuńczo-Wychowawczej dla 14 dzieci
- Przez naukę do sukcesu II
- Rozbudowa i wyposażenie w bazę dydaktyczną ZSZ
- Modernizacja i wyposażenie pracowni zawodowych
- Przebudowa drogi powiatowej Wałycz-Wałyczyk
- Dziś nauka jutro praca III
- Dziś nauka jutro praca IV
- Dziś nauka jutro praca V
- Przez naukę do sukcesu III
- Rodzina w Centrum
- Rodzina w Centrum 2
- Przez naukę do sukcesu IV
- PROW 2014-2020
- RPO WK-P 2014-2020
- Fundusze Europejskie 2007-2013
- Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- Przez naukę do sukcesu
- Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III
- Jestem uczniem - będę pracownikiem II
- Jestem uczniem - będę pracownikiem
- Dziś uczeń - jutro pracownik
- Dziś nauka - jutro praca
- Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego w roku 2008/2009
- Poprawa wykształcenia i wzrost kompetencji uczniów szkół zawodowych
- Nauczyciel uczący się - lata 2008-2009
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2007-2013
- Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- Fundusze Europejskie 2004-2006
- Program Polska Cyfrowa 2014-2020
- Wydział Komunikacji
- Wydział Administracji Budowlanej i Architektury
- Wydział Administracyjno-Gospodarczy
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Geodeta Powiatowy
- Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych
- Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego
- Sprawy Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i PPOŻ
- Inspektor Ochrony Danych
- Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
- Publiczny Transport Zbiorowy
- Nieodpłatna pomoc prawna
Aktualności z Oświaty 2017 - 2019
Wrzesień w wąbrzeskim Ogólniaku
Obóz pierwszoklasistów we Wierzchach
18 września 2018 roku o godzinie 8:00, uczniowie wraz z opiekunami zgromadzili się na miejscu zbiórki. Zgodnie z tradycją rozpoczął się biwak integracyjny klas pierwszych. Na wycieczkę wybrała się większość uczniów klas pierwszych wraz z czterema opiekunami: wychowawcami – p. Agnieszką Turbak (Ia) i p. Jarosławem Krause (Ib), a także z p. Katarzyną Wiśniewską i p. Grzegorzem Banasiem.
Przejazd autokarem przebiegł pomyślnie i napełnił nas pozytywną energią, gdyż trwał krócej niż przewidywano.
Po dojechaniu na miejsce, z walizkami, torbami i plecakami wszelkich rozmiarów, wstąpiliśmy do ośrodka w Wierzchach. Na miejscu zastaliśmy niewielką polanę, wokół której znajdowały się domki, stołówkę, boiska do piłki koszykowej, nożnej, i siatkowej, a także parking i miejsce na ognisko. Po krótkiej zbiórce zostaliśmy oddelegowani do przydzielonych domków. Każdy z nich mieścił od ośmiu do pięciu osób. Po odłożeniu bagaży zostaliśmy zwołani w celu zaznajomienia się z formalnościami (regulaminem etc.), planem dnia, a także pierwszym zadaniem – wybraniem osoby odpowiedzialnej za domek.
Do obiadu mieliśmy trochę wolnego czasu spędzonego na akomodacji w domkach, przygotowywaniu prezentacji, korzystaniu z możliwości wypoczynku aktywnego i biernego - poprzez granie w siatkówkę na polanie czy leżenie pod kasztanem na hamaku, a także na głównym motywie całego biwaku – integracji. Po obiedzie opiekunowie przedstawili nam plan marszu (podchodów) i zostaliśmy podzieleni na trzy grupy wyruszające co kwadrans. Pan Banaś daleko przed nami oznaczał przebieg trasy tasiemkami i przygotowywał zadania do wykonania. Pierwszym napotkanym poleceniem było ułożenie krótkiej rymowanki o naszym liceum. Z tym problemów nie było. Wędrowaliśmy dalej, przez dłuższy czas nie znajdując żadnego zadania. Jednak w trakcie wędrówki przez las dostrzegliśmy kolejne: wskazać pięć drzew rosnących w tym właśnie lesie. Zanotowane. W drogę czas!
Przez większą część marszu towarzyszyły nam piosenki śpiewane naprzemiennie przez członków grupy. Od „Kryzysowej narzeczonej” przez „Stokrotkę”, do „Impossible”. Pomagały nam one dodać energii do długiego marszu. Trafiliśmy wreszcie do miejscowości Zgorzały Most, gdzie czekało na nas ostatnie zadanie, które tylko jednej grupie udało się wykonać w pełni: odnaleźć cmentarz właścicieli młyna znajdującego się przy pobliskim moście i przetłumaczyć napisy z nagrobków. Z tym już było ciężej, lecz po chwili wiedzieliśmy już, że znajduje się on około 80m na wschód od budynku młyna. W moment zauważyliśmy malutki cmentarzyk z zaledwie pięcioma nagrobkami. Niektóre zniszczone, nieczytelne, ukruszone przez ząb czasu. Całe miejsce wyglądało niczym sceneria nawiedzonego cmentarza z opowiadania Andrzeja Sapkowskiego „Wiedźmin”. Większość drogi była już za nami. Krok za krokiem, powoli zbliżaliśmy się do ośrodka.
Po powrocie przyszedł czas na chwilę spokoju. Odświeżyliśmy się po długim marszu i wróciliśmy do szeroko pojętej integracji. Nadszedł wieczór - czas na ognisko. Po zjedzeniu kolacji, tzn. zupy i upieczonych kiełbasek, zasiedliśmy wokół ciepłego płomienia i grupy zaczęły prezentować wyniki zadań z marszu. Rymowanki z pierwszego zadania wymyślone przez naszych nowych uczniów niejednokrotnie doprowadzały nas do śmiechu. Drugie zadanie z racji swojej prostoty szybko zostało przedstawione i przeszliśmy do trzeciego, do którego odpowiedź znaleźliśmy w ostatniej chwili dzięki odnalezionemu w internecie tekstowi inskrypcji w języku niemieckim. Tekst pospiesznie przetłumaczyliśmy na polski i z tego, co udało nam się ustalić, inskrypcja ta jest podziękowaniem dla właścicieli młyna – państwa Otta i Marthy Herlitz, których nagrobki widnieją naprzeciw płyty z inskrypcją.
Po zakończonych prezentacjach mogliśmy rozejść się do domków lub zostać przy ognisku śpiewając piosenki wszelkiej maści. Po pewnym czasie niektórzy z nas postanowili integrować się również z kolegami i koleżankami spoza naszych domków.
Było już bardzo późno, my jednak postanowiliśmy zaryzykować i podjęliśmy próbę przedostania się niepostrzeżenie do domków naszych znajomych. 10 sekund po powolnym otwarciu drzwi padł na nas słup białego światła z ręki pana Krause i cała akcja była tymczasowo odwołana. Po porannej zbiórce i śniadaniu, dostaliśmy polecenie by stworzyć plakaty przedstawiające biwak i powstałe na nim grupki z naszej perspektywy. Po prezentacjach wspaniałych plakatów i krótkiej „sesji zdjęciowej”, wyznaczone zostało nowe zadanie – sprzątanie. Ostatnie godziny przed wyjazdem poświęcone zostały pakowaniu i ostatecznej integracji. 19 września wycieczka została zakończona i wszyscy, zmęczeni lecz zadowoleni wróciliśmy do Wąbrzeźna.
Tekst: Jakub Petyk, fot.: Jarosław Krause
Wycieczka do Teatru
24 września uczniowie klasy 2a udali się na wycieczkę do Bydgoszczy. Głównym celem wyjazdu było obejrzenie spektaklu pt. „Balladyna. Wojna Wewnętrzna” w Teatrze Polskim. Sztuka w reżyserii Justyny Łagowskiej wywarła na licealistach ogromne wrażenie.
Otworzył ją kilkuminutowy koncert, na który złożyły się piosenki opowiadające historię Balladyny.
Interesującym zabiegiem było osadzenie akcji dramatu w czasach współczesnych. Bohaterowie, tak jak dzisiejsi ludzie, korzystali z social mediów, nagrywali filmiki na Youtube’a i prowadzili transmisje na żywo. Uwagę widzów zwracała także scenografia. Jej surowość i minimalizm idealnie wpisywał się w klimat spektaklu. Należy docenić pracę, jaką aktorzy włożyli w realizację „Balladyny”. Niektórzy z nich wcielili się w kilka postaci. Musieli także wykazać się sprawnością fizyczną oraz umiejętnościami wokalnymi, ponieważ ważnym elementem spektaklu był taniec oraz śpiew.
Przed powrotem uczniowie pojechali do galerii handlowej Focus, gdzie każdy mógł zrobić to, na co miał ochotę : zjeść, odpocząć czy też zrobić zakupy. Wycieczka umożliwiła jej uczestnikom bezpośredni i niezwykle emocjonujący kontakt z kulturą. Była ona dla uczniów szansą do poszerzenia swoich horyzontów i rozwinięcia zainteresowań, a także doskonałym sposobem na lepsze zintegrowanie się grupy.
Tekst: Weronika Szulecka, fot.: K. Wiśniewska