Projekt realizowany był w okresie od 03.13.2014 do 30.07.2015. Wsparciem edukacyjnym objęto uczniów Liceum Ogólnokształcącego i Zespołu szkół we Wroniu. W projekcie wzięło udział 210 uczniów zarówno z terenów miejskich jak i wiejskich. W sumie zrealizowano 1800 godzin lekcyjnych z uczniami obydwu szkół. Przeprowadzone zostały zajęcia dodatkowe pozalekcyjne z zakresu kompetencji kluczowych realizowanych w formie kół zainteresowań jak i zajęcia dydaktyczno wyrównawcze, które pozwoliły na wyrównywanie braków uczniów w zakresie wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
W ramach projektu Przez naukę do sukcesu uczniowie brali udział także w zajęciach edukacyjnych m.in. zajęcia z Tożsamości regionalnej i wychowania patriotycznego gdzie kształtowano postawy patriotyczne, które służą identyfikacji narodowej i kulturowej, przygotowują do życia w społeczeństwie i wpływają na kształtowanie więzi z krajem ojczystym. Tym samym przygotowują młode pokolenie do pełnienia ról prospołecznych. Na zajęciach z edukacji ekologicznej uczniowie kształtowali pozytywne nawyki związane z wielokrotnym wykorzystywaniem przedmiotów, rozwijali poczucie odpowiedzialności za stan środowiska oraz kształtowali proekologiczne postawy i twórcze nawyki, związane z otoczeniem i życiem codziennym. Natomiast na zajęciach z przedsiębiorczości nabyli wiedzę na temat planowania i realizacji kariery zawodowej, zostali przygotowani do aktywnego poszukiwania pracy oraz do świadomego podejmowania decyzji dotyczących przyszłego zawodu, kierunku dalszego kształcenia.
Na potrzeby realizacji projektu zostały zakupione materiały piśmiennicze, materiały dydaktyczne m.in. podręczniki, słowniki, programy edukacyjne i filmy, które w znacznym stopniu uatrakcyjniło uczniom biorącym udział w projekcie nabywanie dodatkowej wiedzy. Szkoły wyposażono także w nowoczesny sprzęt- tablice interaktywne i laptopy. Dzięki wdrożeniu nowych, innowacyjnych form nauczania cechujących się wyższą skutecznością niż formy tradycyjne poprzez korzystanie z programów i sprzętu zakupionego w ramach projektu dla obydwu szkół poprawiła się jakości nauczania.
Osiąganie rezultaty monitorowane były przez koordynatorów szkolnych jak i nauczycieli bezpośrednio prowadzących poszczególne zajęcia stosując m.in. ankiety i testy rozwiązywane przez uczestników, które ukazały osiągnięte efekty nauczania po zakończonych zajęciach.
Ponadto w ramach projektu uczniowie uczestniczyli w wyjazdach edukacyjnych, które zwiększyły atrakcyjność zajęć co przyczyniło się do poszerzenia wiedzy teoretycznej jak i praktycznej.
Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych z języków obcych pozwoliło na uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych, a zajęcia z edukacji ekologicznej pozwoliły na odkrycie i uporządkowanie wiadomości dotyczących ochrony przyrody w naszym regionie jak również uświadomiły uczestnikom znaczenia ich sposobu życia dla stanu świata.