E-wizyta w urzędzie to zmiana sposobu podejścia do obsługi bezpośredniej w urzędach skarbowych. Sprawę w urzędzie podatnik załatwi po wcześniejszym umówieniu przez Internet lub telefonicznie, a do urzędu wybierze się w dogodnym dla siebie dniu i godzinie, unikając czekania w kolejce.
Nowy model obsługi podatnika w naszym województwie będzie funkcjonował od 17 listopada 2020 r. Natomiast już od 16 listopada br. będzie można rezerwować wizyty w urzędach skarbowych
Na wizytę można umówić się korzystając z jednego z trzech możliwych sposobów:
Ważne!
Korzystanie z usługi w czterech krótkich krokach:
Jak to będzie wyglądać w praktyce?
Jeśli potrzebujemy zaświadczenia, chcemy rozliczyć nabyty spadek lub zarejestrować kasę fiskalną, to w systemie rezerwacyjnym wybierzemy temat takiego spotkania i w e-mailu potwierdzającym zostaniemy poinformowani, gdzie w urzędzie będzie na nas czekał pracownik, który nas obsłuży.
Dziś jest tak, że potwierdzenie rezerwacji przychodzi na adres e-mail podatnika, jeśli go podał. Docelowo planowane jest dodatkowe powiadamianie SMS-em. Pierwszy SMS byłby potwierdzeniem dokonania rezerwacji wizyty, a drugi – bliżej jej terminu – miałby o niej przypominać. To rozwiązanie będzie wprowadzane w przyszłym roku.
Jeżeli zdarzy się, że podatnik nie umówi wizyty, a mimo to przyjdzie do urzędu, poproszony zostanie o dokonanie rezerwacji w punkcie „Rezerwacja wizyty” zlokalizowanym w każdym urzędzie.
Jakie korzyści daje nam e-rejestracja?
Możliwość rezerwowania wizyt przez Internet ma przede wszystkim ułatwiać podatnikom załatwianie ich spraw. Z kolei dzięki wprowadzeniu zasady, że bezpośrednio w siedzibie urzędu obsługiwani są wyłącznie klienci umówieni, unikniemy kolejek co z pewnością powinno poprawić komfort obsługi, ale i bezpieczeństwo podatników.
Oczywiście nadal aktywne pozostają wszystkie dotychczasowe zdalne formy załatwiania spraw w urzędach skarbowych, poprzez min. aplikacje e-Deklaracje i Twój e-PIT, do których zachęcamy w pierwszej kolejności.
Źródło: Urząd Skarbowy w Wąbrzeźnie