Ważne linki
-
Ułatwienia dostępu
Opcje dostępności
- A Domyślna wielkość czcionki
- A+ Większa wielkość czcionki
- A++ Największa wielkość czcionki
- Wysoki kontrast
- Zwiększenie odstępu pomiędzy znakami
- Zwiększenie odstępu pomiędzy wyrazami
- Zwiększenie interlinii
- Wymuszenie podkreślenia linków
- Wymuszenie zatrzymanie rotatorów
- b-link sterowanie komputera za pomocą mrugnięć powiekami
Menu na urządzeniach mobilnych
- Załatw sprawę
- Komunikaty
- Dyżury aptek
- Rozkłady jazdy
- Rzecznik konsumentów
- Transmisje obrad
- Wydziały
- Wydział Organizacyjny
- Wydział Finansowy
- Wydział Gospodarki gruntami Geodezji i Kartografii
- Wydział Oświaty, Zdrowia, Kultury i Sportu
- Wydział Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
- Wydział ds. Funduszy Zewnętrznych i Promocji
- Strategia Obszaru Rozwoju Gospodarczego Powiatu Wąbrzeskiego
- Strategia Rozwoju Powiatu Wąbrzeskiego na lata 2013-2020
- Fundusz Dróg Samorządowych
- Remont drogi powiatowej Wąbrzeźno-Lembarg
- Przebudowa drogi powiatowej Czaple-Ryńsk
- Remont drogi powiatowej Ryńsk-Sierakowo
- Przebudowa drogi powiatowej Rywałd-Dębowa Łąka
- Budowa odcinka drogi powiatowej Zieleń-Wielkie Radowiska
- Przebudowa drogi powiatowej Wiewiórki - Nowa Wieś Królewska
- Przebudowa drogi powiatowej Dębowa Łąka-Wielkie Radowiska
- Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
- Przebudowa drogi powiatowej Czaple-Ryńsk
- Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi powiatowej Niedźwiedź - Tokary
- Przebudowa przejścia dla pieszych w ciągu drogi powiatowej Zieleń - Wielkie Radowiska
- Przebudowa drogi powiatowej Wielkie Pułkowo - Łobdowo
- Przebudowa drogi powiatowej Książki - Kruszyny
- Remont drogi powiatowej nr 1726C Niedźwiedź-Tokary
- Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
- Pozostałe realizacje
- Bieżące remonty obiektów użyteczności publicznej
- Środowiskowy Dom Samopomocy w Bliźnie
- Środowiskowy Dom Samopomocy we Wroniu
- Kompleksowe działania z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki chorób
- Partnerstwo 6 JST n rzecz wdrażania wysokiej jakości usług administracyjnych
- Partnerstwo na rzecz wykorzystania możliwości platformy EPUAP
- Staże zawodowe dla uczniów ZSZ i ZS we Wroniu
- Remonty w Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej
- Remont placu przy Zespole Szkół we Wroniu
- Remont placu przy ZSO w Wąbrzeźnie
- Współpraca z gminami
- Przebudowa drogi powiatowej Książki - Brudzawki
- Przebudowa drogi powiatowej Katarzynki - Wronie
- Przebudowa drogi powiatowej Wąbrzeźno - Książki
- Fundusze Europejskie 2014-2020
- RPO WK-P 2014-2020
- Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej powiatu wąbrzeskiego
- Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej
- Przebudowa drogi powiatowej nr 1723 C Wałycz - Wałyczyk
- Staże zawodowe dla uczniów ZSZ i ZS we Wroniu
- Zdobądź dotację na założenie firmy i zaplanuj własną ścieżkę kariery
- Dziś nauka jutro praca II
- Utworzenie placówki Opiekuńczo-Wychowawczej dla 14 dzieci
- Przez naukę do sukcesu II
- Rozbudowa i wyposażenie w bazę dydaktyczną ZSZ
- Modernizacja i wyposażenie pracowni zawodowych
- Przebudowa drogi powiatowej Wałycz-Wałyczyk
- Dziś nauka jutro praca III
- Dziś nauka jutro praca IV
- Dziś nauka jutro praca V
- Przez naukę do sukcesu III
- Rodzina w Centrum
- Rodzina w Centrum 2
- Przez naukę do sukcesu IV
- PROW 2014-2020
- RPO WK-P 2014-2020
- Fundusze Europejskie 2007-2013
- Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- Przez naukę do sukcesu
- Program indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III
- Jestem uczniem - będę pracownikiem II
- Jestem uczniem - będę pracownikiem
- Dziś uczeń - jutro pracownik
- Dziś nauka - jutro praca
- Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego w roku 2008/2009
- Poprawa wykształcenia i wzrost kompetencji uczniów szkół zawodowych
- Nauczyciel uczący się - lata 2008-2009
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego 2007-2013
- Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- Fundusze Europejskie 2004-2006
- Program Polska Cyfrowa 2014-2020
- Wydział Komunikacji
- Wydział Administracji Budowlanej i Architektury
- Wydział Administracyjno-Gospodarczy
- Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów
- Geodeta Powiatowy
- Zespół ds. Ochrony Informacji Niejawnych
- Stanowisko ds. Archiwum Zakładowego
- Sprawy Bezpieczeństwa i Higieny Pracy i PPOŻ
- Inspektor Ochrony Danych
- Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
- Publiczny Transport Zbiorowy
- Nieodpłatna pomoc prawna
- Ważne strony
Przez naukę do sukcesu
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”
Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnianie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Podziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”
Projekt: "Przez naukę do sukcesu"
Okres realizacji Projektu: 03.03.2014 - 30.07.2015
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Uczniowie Liceum Ogólnokształcącego i Zespołu szkół we Wroniu wzięli udział w Projekcie „Przez naukę do sukcesu” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki; Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”; Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnianie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Podziałanie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”.
Projekt realizowany był w okresie od 03.13.2014 do 30.07.2015. W projekcie wzięło udział 210 uczniów zarówno z terenów miejskich jak i wiejskich. W sumie zrealizowano 1800 godzin lekcyjnych z uczniami obydwu szkół. Przeprowadzone zostały zajęcia dodatkowe pozalekcyjne z zakresu kompetencji kluczowych realizowanych w formie kół zainteresowań jak i zajęcia dydaktyczno wyrównawcze, które pozwoliły na wyrównywanie braków uczniów w zakresie wymaganych osiągnięć edukacyjnych.
W ramach projektu zrealizowane zostały następujące zajęcia:
• Dodatkowe zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, języków obcych i ICT: Zajęcia ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych z ICT w matematyce, ICT, matematyka, biologia, fizyka, język angielski, język niemiecki
• Dodatkowe zajęcia dydaktyczno wyrównawcze:Matematyka, fizyka, język angielski, język niemiecki
• Zajęcia edukacyjne:Edukacja ekologiczna przedsiębiorczość rozwój kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, Tożsamość regionalna i wychowanie patriotyczne, Doradztwo edukacyjno-zawodowe
• Zajęcia dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Na potrzeby realizacji projektu zostały zakupione materiały piśmiennicze, materiały dydaktyczne m.in. podręczniki, słowniki, programy edukacyjne i filmy. Szkoły wyposażono również w nowoczesny sprzęt- tablice interaktywne i laptopy. Zakupione tablice czy laptopy z oprogramowaniami dają możliwość prezentowania i ćwiczenia materiału w bardziej atrakcyjny i dynamiczny sposób. Uczniowie w ten sposób szybciej i efektywniej przyswajają wiedzę.
Ponadto w ramach projektu uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych dzięki wyjazdom do Teatru Polskiego w Bydgoszczy, Opery Nova w Bydgoszczy czy Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy w ramach zajęć z zakresu świadomości i ekspresji kulturowej . Uczniowie biorący udział w zajęciach z edukacji ekologicznej wzięli udział w wyjeździe do przedsiębiorstwa Toruńskie Wodociągi , RIPOK w Niedźwiedziu oraz do Gospodarstwa ekologicznego.
Jednocześnie projekt zakładał również indywidualne i grupowe doradztwo edukacyjno-zawodowe. Dzięki tym zajęciom uczniowie poznali sposoby rozwiązywania. Rozwiązywania problemów powiązanych z wyborem kierunku kształcenia, drogi kształcenia i planowaniem kariery zawodowej.
W ramach projektu Przez naukę do sukcesu uczniowie brali udział także w zajęciach edukacyjnych m.in. zajęcia z Tożsamości regionalnej i wychowania patriotycznego gdzie kształtowano postawy patriotyczne, które służą identyfikacji narodowej i kulturowej, przygotowują do życia w społeczeństwie i wpływają na kształtowanie więzi z krajem ojczystym. Tym samym przygotowują młode pokolenie do pełnienia ról prospołecznych. Na zajęciach z edukacji ekologicznej uczniowie kształtowali pozytywne nawyki związane z wielokrotnym wykorzystywaniem przedmiotów, rozwijali poczucie odpowiedzialności za stan środowiska oraz kształtowali proekologiczne postawy i twórcze nawyki, związane z otoczeniem i życiem codziennym. Natomiast na zajęciach z przedsiębiorczości nabyli wiedzę na temat planowania i realizacji kariery zawodowej, zostali przygotowani do aktywnego poszukiwania pracy oraz do świadomego podejmowania decyzji dotyczących przyszłego zawodu, kierunku dalszego kształcenia.
Prowadzenie dodatkowych zajęć wyrównawczych z języków obcych pozwoliło na uzyskanie lepszych wyników w nauce, utrwalenie wcześniej zdobytych wiadomości w zakresie języka oraz niwelowanie deficytów wiedzy wynikających z nieznajomości struktur gramatyczno-leksykalnych, a zajęcia z edukacji ekologicznej pozwoliły na odkrycie i uporządkowanie wiadomości dotyczących ochrony przyrody w naszym regionie jak również uświadomiły uczestnikom znaczenia ich sposobu życia dla stanu świata.
Osiąganie rezultaty monitorowane były przez koordynatorów szkolnych jak i nauczycieli bezpośrednio prowadzących poszczególne zajęcia stosując m.in. ankiety i testy rozwiązywane przez uczestników, które ukazały osiągnięte efekty nauczania po zakończonych zajęciach.