Aktualności 2022

  • ŚWIATOWY DZIEŃ KONSUMENTA

Wszyscy jesteśmy konsumentami - 15 marca - Światowy Dzień Konsumenta

Dnia 15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta, a słowa wypowiedziane przez Kennedy’ego 60 lat temu nabierają w obecnej sytuacji nowego znaczenia. Przypominamy więc: „Wszyscy jesteśmy konsumentami” – w sklepie, pociągu, banku czy zawierając umowę z operatorem telefonicznym, bez względu na to skąd przybywamy. Konsument, który ma problem z kupionym towarem lub usługą może skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej. Pierwszym punktem kontaktowym jest infolinia konsumencka 801 440 220 , dzięki której można uzyskać prostą poradę, bez konieczności analizy dokumentów. Poza tym w piątek, 18 marca czas poradnictwa na infolinii konsumenckiej będzie wydłużony, do godz. 22:00, poradę można też uzyskać e-mailowo porady@konsumentow.pl. Pomoc w bardziej złożonych sprawach wymaga kontaktu z rzecznikiem konsumentów. Poradnictwem konsumenckim zajmuje się także Inspekcja Handlowa. W najbardziej skomplikowanych sprawach - transgranicznych lub branżowych, np. finansowych, telekomunikacyjnych, transportowych, energetycznych - konsument może otrzymać pomoc w wyspecjalizowanych instytucjach. Dane kontaktowe do instytucji pomagających konsumentom znajdują się w załączniku.


W związku z obecną sytuacją w naszym kraju UOKiK uruchomił infolinię w języku ukraińskim: 801 440 220 oraz 22 290 89 16 (po odsłuchaniu pierwszego komunikatu wybieramy 5)  i eporady: uaporady@dlakonsumentow.pl.


Ponadto w czwartek, 17 marca, o godz. 13:00 będzie zorganizowane dla wszystkich konsumentów webinarium nt. polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.
Transmisja będzie dostępna na stronie: https://www.infoliniakonsumencka.pl/live/
Wszystkie zainteresowane osoby serdecznie zapraszam na to spotkanie.

  • autor: Izabela Jędrzejczyk - Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wąbrzeźnie

Wstecz