Starostwo Powiatowe w Wąbrzeźnie

Kalendarz, imieniny

Dziś jest: 20.08.2017
Imieniny: Bernarda, Samuela, Bernardy

Wyszukiwarka

Grafika strony

Aktualności

Nawigacja

Jesteś tutaj:

Translator Google

Odnośnik do BIP

Treść strony

SPRAWA VOLKSWAGENA - PORADY DLA KONSUMENTÓW

UKE ostrzega - kosztowny SMS

Zanim przystąpisz do konkursu sms, zawsze zapoznaj się z regulaminem!!! Otrzymałeś na swój telefon wiadomość sms zachęcającą do wzięcia udziału w nowym konkursie sms? Dostałeś sms, z informacją o nagrodzie, a nie brałeś udziału w żadnym konkursie?

Bądź ostrożny!!! Zanim odpiszesz na tę wiadomość dokładnie zapoznaj się z regulaminem konkursu.

Bazując na ludzkiej naiwności, organizatorzy „konkursów” wysyłają sms-y, za które płacimy my – klienci. Treść otrzymywanych wiadomości często ma charakter natarczywy, zmuszający konsumenta do wysłania szybkiej odpowiedzi.

Niestety, praktyka pokazuje, że konsumenci nie tylko nie czytają otrzymywanych wiadomości sms ale często na nie odpowiadają.

W rezultacie nie otrzymują obiecanych nagród lecz wysokie rachunki za usługi o podwyższonej opłacie.

Gry, loterie i konkursy wykorzystujące wiadomości sms dostępne są na numerach o podwyższonej opłacie.

Jeżeli ze zwykłego numeru telefonu otrzymasz wiadomość sms o przykładowej treści: Usługa WIADOMOŚCI została aktywowana (12,48 zł / tydzień). Żeby dezaktywować wyślij TXT END na 92XXX wówczas nie masz do czynienia z aktywacją usługi, o której mowa w wiadomości sms lecz z próbą oszustwa, polegającą na wymuszeniu wysłania wiadomości na płatny numer 92XXX.

Wysłanie takiej wiadomości na numer 92XXX to koszt 25 zł netto. Więcej o kosztach wiadomości SMS Premium znajdziesz na stronie internetowej Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

UKE apeluje – Zachowaj ostrożność i nie daj się oszukać!!!

  • Kiedy otrzymujesz sms z wiadomością o wygranej, zapoznaj się z regulaminem konkursu. Zazwyczaj pierwszy sms zawiera informację, gdzie taki regulamin może się znajdować. Często znajdziesz go pod wskazanym w treści wiadomości adresem witryny internetowej organizatora konkursu. Jeśli sms nie zawiera informacji o regulaminie, nie bierz udziału w konkursie.
  • Zachowaj ostrożność gdy:
    • warunkiem wzięcia udziału w konkursie jest wysłanie odpowiedzi w formie sms-a o podwyższonej opłacie (np. na numer rozpoczynający się od 7 lub od 9) lub wskazany numer wiadomości sms bezpłatny, ale jego wysłanie jest jednoznaczne z aktywacją subskrypcji;
    • odpowiedź na otrzymanego sms-a powinna zawierać niezrozumiały ciąg znaków lub kod cyfrowo-literowy;
    • otrzymany sms został wysłany z ogólnodostępnej bramki internetowej (np. z numerów rozpoczynających się od cyfr 102 i 105) lub ze zwykłego dziewięciocyfrowego numeru telefonii komórkowej.

Ostatnie dni przyniosły nowy przypadek SMS-owego oszustwa.

O sprawie informował serwis internetowy Niebezpiecznik.pl. Oszuści podszywają się pod matkę dziecka, które pomyliło numery telefonów.

Witam. Na wstępie przepraszam za kłopot ale podczas rejestracji w serwisie internetowym przez moją nieuwagę moje dziecko wpisało zły numer telefonu i SMS dotyczący rejestracji zamiast do nas został wysłany na Pani/Pana numer. Jeśli dotarł lub dopiero dojdzie to czy jest możliwość odesłania mi treści tego SMSa pod moj numer? Jeżeli nie sprawi to kłopotu będę bardzo wdzięczna za pomoc, z góry dziękuję. Ewa.

SMS o takiej treści zostaje wysłany chwilę po bardzo krótkim, niemożliwym do odebrania połączeniu. Połączenia wykonywane były z numeru +48 570755364, a SMS z +48 796222559.

Rzekoma Ewa wprowadza nasz numer do płatnego serwisu z wiadomościami premium, zakłada wysoko płatne konto na stronie internetowej lub rejestruje się w serwisie pożyczkowym. Następnie serwis wysyła kod PIN niezbędny do rejestracji na nasz numer, który odsyłamy Ewie, a ona dokonuje rejestracji. W następstwie można spodziewać się wyczyszczenia stanu konta na numerze lub dużo wyższego niż zwykle rachunku za usługi telekomunikacyjne.

Blokada SMS Premium.

Pamiętajmy, zgodnie z art. 64a ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne, na żądanie abonenta operator telekomunikacyjny zobligowany jest do nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów.

Dodatkowe informacje:

UKE ostrzega - Jak rozpoznać kosztownego SMS-a [video]>>>

  • data: 2014-09-11

 

Rusza nowy portal DobraPetycja.org
- razem możemy domagać się pozytywnej zmiany społecznej

 

Jak sobie radzić z bezkarnością firm stosujących w umowach kruczki prawne, z oszustwami akwizytorów, z reklamą, która wprowadza w błąd? Czy warto tracić czas i nerwy na walkę
z niekompetentnymi urzędnikami, spóźniającymi się lekarzami i politykami, którzy składają obietnice bez pokrycia?

„Jest wiele problemów, których nie rozwiążemy samodzielnie. Ale razem możemy więcej. Razem możemy domagać się pozytywnej zmiany społecznej.” – mówi Paweł Rokicki, autor pomysłu, Prezes Fundacji Konsumentów oraz członek Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

Na portalu DobraPetycja.org można podpisać się pod petycją i pomóc w rozwiązaniu konkretnego problemu, który dotyka wielu z nas.

Naszą pierwszą petycję kierujemy do producentów i sprzedawców, bankowców, ubezpieczycieli, deweloperów, sklepów internetowych i wszystkich firm, które zawierają umowy z konsumentami. Apelujemy do nich tymi słowami:

Mamy dosyć dokumentów tworzonych jednostronnie przez Twoją firmę.

Chcemy mieć wpływ na to, co podpisujemy.

Nie chcemy długich, nieczytelnych dokumentów.

Chcemy dobrych umów i regulaminów!

Każdy z nas może podpisać się pod tą petycją na stronie DobraPetycja.org, a organizatorzy dołożą starań, żeby jej treść dotarła do adresatów.

Szczegółowe informacje na stronie www.dobrapetycja.org

 

O portalu DobraPetycja.org

DobraPetycja.org to portal, na którym można podpisać się pod petycją i pomóc w rozwiązaniu konkretnego problemu, który dotyka wielu z nas. Jest wiele problemów, których nie rozwiążemy samodzielnie. Ale razem możemy więcej. Razem możemy domagać się pozytywnej zmiany społecznej. Portal prowadzony jest przez Fundację Konsumentów w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Konsumentów Polskich.

 

O Stowarzyszeniu Konsumentów Polskich

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich (konsumenci.org) jest niezależną, pozarządową organizacją konsumencką. Stowarzyszenie prowadzi akcje edukacyjne, konsultuje nowe przepisy konsumenckie, certyfikuje umowy (dobraumowa.org) i regulaminy sklepów internetowych (dobryregulamin.org), udziela blisko 25 000 bezpłatnych porad prawnych rocznie w ramach Konsumenckiego Centrum
E-porad działającego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Stowarzyszenie jest organizacją pożytku publicznego i dba o interes konsumentów w Polsce już od 1995 roku.

 

***

Kontakt prasowy:

 

Paweł Rokicki

+48 501 707 677

p.rokicki@konsumenci.org

drukuj ()

Stopka

Ostatnia aktualizacja: 2015.12.23
Licznik odwiedzin: 298

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.